Boršice 540, 687 09

Základní škola Františka Horenského

zsborsice@zsborsice.cz

Kancelář ředitele: +420 571 110 067

Přednáška o Francii

Žáky naší školy velmi zajímá vše o světě a cestování, cestovatelská přednáška o Novém Zélandu měla velký úspěch, a tak nás napadlo uspořádat další cestovatelskou přednášku – tentokrát o Francii. Francie jako taková nám velmi padla do noty – od září se 20 žáků ze současných 6. tříd bude nově učit jako další cizí jazyk francouzštinu.

Během přednášky se dozvěděli mnohé o Paříži a jejích významných památkách, jako Notre-Dame, Sacré -Coeur či La tour Eiffel. Pokračovali jsme cestou na sever, kde jsme navštívili Bretagne a Normandii. Žáky zaujal Mont Saint-Michel, který s pevninou býval propojen jen v době odlivu. Nahlédli jsme i do historie a prohlédli si pláž, kde docházelo k vylodění spojenců při dni D.

Nejdelší část projektu jsme věnovali jižní Francii – Provence a Azurovému pobřeží. Procestovali jsme Monaco, Antibes, Cannes, Marseille, Avignon a okolní krásné vesničky, levandulová pole a nekonečné vinice u řeky Rhôny.

 

Součástí byly osobní zkušenosti s cestováním, životem a studiem ve Francii, ale také vtipná videa např. z ochutnávání ústřic, fotografie šneků, žabích stehýnek. Osobní zážitky samozřejmě žáky zajímaly nejvíce.

 

Doufám, že se přednáška žákům líbila, že budoucí němčináři se také něco dozvěděli a francouzštináři už se těší, až se v září společně ponoříme do tohoto krásného románského jazyka.

 

Fotografie najdete zde. 

Další příspěvky

beseda s policii ČR_7.ROČNÍK

Beseda s policií ČR

Dnes během druhé vyučovací hodiny měli žáci 7. A a 7. B vzácnou návštěvu. Přišli nás navštívit policisté praporčík inspektor p. Latina a nadstrážmistr asistent

Na svatého Martina

Na svatého Martina   11.11. na svátek sv. Martina proběhlo ve třetích třídách projektové vyučování věnované právě tomuto světci. Žáci nejdříve zhlédli příběh o jeho

Svatomartinský projekt u prvňáčků

Prvňáčci se zapojili do celodenního projektu a přivítali Martina různými aktivitami. Naučili se písničku, pracovali ve dvojicích, samostatně, tvořili, četli, počítali a učili se spolupracovat.