Pro žáky 6. tříd byla přesně v den, kdy chodí svatý Mikuláš, připravena projektová výuka češtiny.
Projekt trval necelé tři vyučovací hodiny a žáci byli rozděleni do skupin po přibližně 4 osobách. Týmy postupně vyrazily na první stanoviště, kde už je čekal dopis od Mikuláše a navedl je na další místo. Tam už bylo potřeba vyřešit osmisměrku, přečíst si informace o tom, kdo vlastně Mikuláš byl a proč se na jeho počest obdarovávají děti. Žáci na jednotlivých stanovištích, kterých bylo celkově 10, luštili tajenky, hádali hádanky, počítali matematické příklady i překládali vzkaz psaný morseovou abecedou.
Během projektu nastaly i komplikace, jako třeba když žákům přímo před nosem odvezli automat, na kterém byl ukrytý další úkol. Budeme na tyto momenty vzpomínat s úsměvem. Na fotky z projektu se můžete podívat na tomto odkazu.
Celá bojovka končila na místě, kde začala. Žáci museli zaklepat tolikrát, jaké číslo jim vyšlo v posledním početním příkladu, a říct slovo, které vyluštili v poslední šifře: SUŠENKY. Ve třídě už jsem na ně čekala já a předávala všem připravenou mikulášskou nadílku.
5. 12. byl tak celý den zážitkový, protože i starší děti si zaslouží trochu hraní. Nejen, že se žáci proběhli po škole převlečení za krásné čerty a anděle a plnili úkoly, navíc i je navštívil Mikuláš se svým pekelnickým a andělským sborem z 9. tříd, za zdary je pochválil, za nezdary pokáral a dal andělům povolení rozdat nadílku. Fotogalerie z obchůzky deváťáků ZDE.
Naši čerti a andělé z 6. tříd si tak mohli odpočinout od klasického vyučování a zažít společně výjimečný den, který věřím, že jsme si společně všichni užili.
Mgr. Hana Jurásková